lördag, april 05, 2014

614

Long time no see. 


Jag längtar! 



Idag var jag och E. på utflykt. Supermysigt tycker jag! Det är inte så ofta vi kommer iväg och gör något men idag var det invigning av Koppången här i Orsa och länsstyrelsen hade fixat gratis bussar upp dit och tillbaka så vi hade inget att förlora. Koppången är ett naturreservat och har varit det sedan 98, men dom har utvidgat det och restaurerat färbodarna där och därför var det nu invigning. 

Jag är glad att vi åkte! Här nere i Orsa är det barmark och det har varit det sedan i februari men där uppe var det massa snö. När vi kom fram fanns det korv med bröd att köpa och vi provade barkbröd. - ingen hit hos mig men det ska tydligen vara jättenyttigt. 
Vi gick två kilometer på skare till en fäbod, där fanns hundspann, ännu mer korvgrillning, hästar som drog slädar och gratis fika! 
Under invigningen spelade också Per-Erik Moraeus och Bertil Skeeri, så vackert! Dom spelade självklart denna: 








Barkbrödet

Släden

Lavar 


Gofika!

Slädhund 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar