onsdag, november 06, 2013

613

Passar på att skriva när nu när jag ändå inte kan göra något annat. Förkyld i Thailand måste vara det absolut tråkigaste någonsin... Sådant slöseri med  tid och sol och ja. 

När helgen kom visade det sig att kursen vi hittat inte var helt bra ändå, läraren som skulle fortsätta kursen med oss hade plötsligt massa annat att göra och det lät något i stil med "Ja men ni kan väl ha lite semester tills jag kan nästa gång, kanske måndag eftermiddag och sedan någon gång på onsdag." 
Det var alltså dags att leta reda på en seriös kurs. Det slutade med att vi hamnade på skolan vi tittat på när vi var i Sverige. 25000 bath dyrare än den första men här vet vi att vi kommer få det vi vill ha. Dessutom pratar läraren inte bara thai, stort plus! Kursen består av fem steg, varje steg tar en vecka. På skolan går också en svensk kille och hans tjej som gick hela massgekursen förra året men är tillbaka för att bli lärare. Det känns också bra med tanke på hur ansträngande det är att faktiskt helt förstå thailändare när dom pratar engelska och att dessutom bli förstådd tillbaka. Nu kan vi alltså få svar på både thai, svenska och engelska om det skulle behövas! 

Ungefär tio minuter från skolan hittade vi också vårt boende. Vi har bestämt oss för att bo här resten av tiden i Thailand, vi betalar 10500 bath i månaden plus avgift för vatten och el. Får se vad den hamnar på med ac och tv på så fort vi är hemma... 


En och en halv vecka har gått här nu och det känns bra! Kursen är ganska intensiv, vi går måndag - lördag och har alltså vara söndagar ledigt. Jag är lite deppig över att vi är inomhus hela dagarna och när vi väl slutar så är det bara en timme kvar innan solen går ner och det blir nattsvart. Det syns med andra ord inte på mig att jag varit i thailand i tre veckor. Jag får jobba på det på söndagarna. 


Tjolahopp! Nu ska jag försöka hitta på något att fördriva tiden med, som inte är allt för ansträngande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar