onsdag, november 06, 2013

612

Nu har jag tid att skriva lite om läget här i Thailand igen, både jag och fammie har blivit förkylda så vi ligger nerbäddade och försöker plugga in tio energilinjer med helkonstiga namn... 

Hm, jo. Så innan vi lämnade yaiya hade vi fått kontakt med en thaimassagelärare i bangkok som skulle lära ut grunderna i thaimassage, watpo stil, på en vecka. På tisdagen åkte vi alltså till bangkok och på onsdagen började vi vår kurs som lärdes ut på ett tempel. 
Där trivdes jag! Vi träffade en jättesnäll munk som ville visa allt dom gör och vad som händer på templet. Området vi var i är som en förort till bangkok och det är inte vanligt att utlänningar kommer dit så det verkade som att han tyckte det var jättekul att jag var där. Första dagen vi var där var det fest för en ung man som skulle bli munk i templet så det bjöds på mat och det samlades en hel del folk. Rolig upplevelse! 

På kursen gick vi igenom grunderna på massagen och så fick vi prova att göra egna "örtknyten" som man ångkokar och trycker över kroppen, lite som en spabehandling fast med kläder på. 
Här är en bild på när jag knyter ihop mitt knyte. Som ni ser på mina fingrar blev vi helt gula av örterna och kryddorna, färsk gurkmeja är inte att leka med. Haha

Vi lyckades tajma tiden att befinna oss i det här området ganska bra, bara tio minuters promenad ifrån hotellet där vi bodde hade dom en jättestor marknad, festlighet som varar tio dagar en gång om året. Den kändes också gigantisk, precis som shoppingcentret. Det fanns mat, godis, snacks, kläder, leksaker, prylar, smycken, tävlingar, bingo, ja.. Allt man kan tänka sig. Vi spenderade en hel del pengar där! 
Där hittade vi också kryp. Som vi, innan vi åkte, hade bestämt oss för att äta. Så vi köpte en liten påse med dom olika sorterna som fanns. Fammie spelade in när vi åt dom. Ska se om jag kan få tag på filmen när vi kommit hem och ladda upp den här! 

Känner att det blir himla långa inlägg nu när jag väl skriver därför slutar jag här och fortsätter igen i nästa. Nu är jag faktiskt strax framme i nutid. 

Ha det fint! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar