måndag, februari 04, 2013

585

Massageprov. Jag hade panik, sprang omkring som en yr höna och kunde inte koncentrera mig på någonting alls. Det lugnade ner sig lite när jag kom till skolan och kunde prata av mig med dom andra tjejerna som satt och väntade på att få göra sitt prov. Min tur kom, jag var fortfarande nervös. Fick veta vad jag skulle göra, effleurage och petrissage på ryggen, sedan skulle jag göra kantningar och hämtningar på latissimus dorsi. När jag började med effleuragen glömde jag helt och hållet bort vad det var jag skulle göra. Min lärare påminde mig om att andas, jag klarade knappt ens av det. Han sa att trycket var bra och att jag kunde fortsätta till latissimus. Så det gjorde jag. När jag gjort det fick jag fortsätta med sätet. Det jag var näst mest osäker på. Jag började där och när jag kom till friktionerna tyckte han att jag hade fel teknik. Så liggandes på bänken tog han tag i mina händer och skulle visa hur jag borde göra. Nu vet jag i alla fall hur jag ska göra ordentligt. När jag gjort lite själv studsade han upp från bänken och sa att det var bra så. Att jag hade bra tryck och att jag var mycket väl godkänd. Det känns fortfarande som att han skojade med mig. Haha för mig kändes hela dom tio minutrana som gick som kaos. Men tydligen gick det bra ändå! Yeay för mig!


När jag kom hem började jag blöda näsblod. Det har jag inte gjort på riktigt länge. Jag var ganska orolig för att det inte skulle hinna sluta innan jag skulle tillbaka till skolan och ha mina två massagekunder. Slutade gjorde det tillslut och mina två massagetimmar gick jättebra.



Idag fick jag också två små roliga paket på posten. Äntligen! Det var mina ögon som kom. Ett litet paket ifrån Usa och ett litet ifrån Kina. Jag tycker det är häftigt att båda tog lika lång tid. Nu ska det sys sötsaker.



J.

2 kommentarer:

  1. du är så duktig Jessica!
    Klart du skulle få mvg i massages!
    Du är en stjärna!

    SvaraRadera