lördag, januari 19, 2013

575

Idag har varit en bra dag. Jag skulle vilja att alla dagar var lite som denna. Om man tar bort huvudvärken. Vi åkte till Mora för att åka långfärdsskridskor, jag och Kristofer åkte en hel mil! Första varvet på 3,3 km tog mig nästan femtio minuter. Jag var riktigt kass! I slutet på det varvet kom två tanter åkandes varav den ena stannade till och gav mig lite tips på hur jag skulle göra. Efter det gick det bättre! Kanske inte mycket bättre, men iallafall bättre. Jag var livrädd för sprickorna i isen och för snön. Ramlade gjorde jag bara en gång. Riktigt stolt! När jag väl satte mig i bilen på väg hem fick jag världens huvudvärk. Jag trodde att mitt huvud skulle explodera! Min gissning är att jag spände mig alldeles för mycket när jag försökte hålla mig från att inte ramla och dö på isen så när jag väl slappnade av gick allt upp till huvudet. Nästa helg ska vi ut och åka igen. Fast den gången är det på Orsasjön. Det ska bli så kul! Jag hoppas att jag inte kommer ha glömt allting tills dess. 


Under tiden jag kämpade mig runt på isen var Jannina på jakt efter en toalett. Hon hittade en inne på restaurang masala. Hon trivdes så bra där inne att hon bokade ett bord åt oss allihop. Vi hade det riktigt mysigt och maten var supergod!






Bram är fotografen till den oerhört vackra "naturliga" bilden på mig. Han var noga med att poängtera för mig att jag var tvungen att skriva att han är fotografen till mästerverket. Vad tycker ni om min efterrätt? Det är indisk glass, vanlig glass, grädde, chokladsås och indiskt strössel. Den tog mig jättelång tid att äta upp för att vara en dessert. Haha nu ligger Kristofer bredvid mig och klagar så jag tror jag måste avsluta här. Hoppas ni har haft en minst lika bra dag som jag. :D


J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar