torsdag, september 03, 2009

Torsdag;

Vaknar och tar det lugnt hemma med min bok. Kunde ändå inte ta mig någon vart innan mamma var hemma från jobbet så det var ingen idé att stressa. Jag segade mig igenom dagen, missade förfesten hos Sara eftersom jag var fast i edet -.- höll på att dö när mamma väl kom hem och jag inte visste vad jag skulle ha på mig bara för att jag kände mig ful i allt och ingenting satt som jag ville att det skulle sitta och för att jag rent allmänt har humörsvängningar. Jag hann iallafall med bussen som gick kvart över sex ner till stan, var framme kvart över sju. Köpte tuggummin vilket jag verkligen behövde, åkte sedan för att ställa mig i kön till sticky. Jag hamnade väldigt långt fram i kön eftersom jag var där redan halv åtta någon gång men det hade jag ingen aning om för jag hade begravt min mobil i en hög med kläder hemma i min panik att lyckas hitta något att ha på mig och sedan glömt den där. Inte det bästa i min situation. Tänk om dom inte skulle komma in eller nått annat dumt menar jag. Dom hann iallafall inte hitta mig där framme i kön innan jag kom in så jag köpte en cider och satte mig vid ett bord där det redan satt nån snubbe och började tjöta lite med honom. Efter en stund kom dom iallafall allihopa, Sara, Maccan, Blondie, Ylva, Dennis och Emelie! Då blev allt party, speciellt med tanke på att dom hade förfestat och var lite sådär lagom lulligt fulla. Vi dansade, gick på toa, dansade lite till och så började Doris spela. Lika bra som vanligt och jag var helt genomsvett efteråt. Vi dansade lite till och sedan tog vi en paus och stötte på Tim vilket var trevligt. Det var ett bra tag sedan jag träffade honom senast. Kvällen fortsatte med; kan ni gissa? Mer dans tills Blondie inte kände sig så bra och skulle åka i förväg. Då bestämde vi oss för att åka vi med så när vi gått på toa, hittat Emelie och Dennis som stod i ett hörn på dansgolvet och bytte saliv, hämtat våra saker och gått ut genom dörren så var vi ungefär 20 minuter efter Blondie. Vi kom fram till Saras mysiga lilla lägenhet, efter några förvirrande sms från Maccan som lämnat oss för att åka till Chalmers stod han plötsligt nere på gatan utan tröja och ville komma in. Vi låste in honom i köket och gick och lade oss. Allt som allt en väldigt bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar