fredag, september 04, 2009

Fredag;

Även denna dag vaknade jag. Dock alldeles för tidigt. Blondie skulle iväg så hon gick upp klockan sex. Då kom Dennis och tog hennes plats mellan mig och Sara men jag märkte knappt något och somnade snabbt om. Senare hörde jag bara Saras röst säga att "Jessie borde vakna snart" och sedan att Ylva skulle ner till Netto för att köpa mjölk och ägg till pannkakorna jag skulle göra. När hon kommit iväg kom Maccan och lade sig på mig så jag hade inte direkt något annat val än att vakna och gå upp. Till min fasa upptäckte jag att klockan bara var NIO på morgonen och inte runt elva som jag trott. När Ylva kom tillbaka satte jag igång med pannkakorna till allihopa, dom blev faktiskt väldigt goda allihopa utan möjligvis en som hamnade i den lilla stekpannan precis när den plattan bestämt sig för att bli jättevarm. Men Maccan åt upp den så det var inga problem. Det blev blåbär och glass till. MUMS, bästa frukosten på länge säger jag bara ;) Vi var klara med frukosten runt tio och röstade för att Maccan skulle diska vilket resulterade i att han och Dennis gjorde det medans jag och Sara gick och lade oss igen. Jag tänkte läsa med efter några rader somnade jag och sov till klockan ett ungefär. När jag vaknade var alla förutom Maccan och Sara borta. Låg och myste med Maccan en stund, kollade min farm efter att Saras dator äntligen ville börja fungera och sedan fick jag kila för att hinna till volvo innan klockan halv fyra. Jag köpte ett sånt där nytt "västtrafikkort" och laddade på med hundra kronor bara för att ändå tjuvåka hela vägen. Jag är smart jag vet. 200 spänn för ingenting. Kom hem, tog en grogg med mamma, käkade tacos, kollade på film och gjorde ingenting speciellt tills nu när jag sitter och skriver detta. Ska snart sova tänkte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar