lördag, april 11, 2009

Kan ni tänka er att ölburkar kan flyga?

Jag vaknar med en tanke i huvudet, STÄDA.
Då skall jag ohört ropa att här är jag -här är jag.
Klockan är tio och jag kravlar mig motvilligt upp ur sängen och bort från värmen.
Huset står kvar, jag trippar ut till garderoben och drar på mig en klänning innan
jag börjar min jakt efter burkar, glas, godis och skräp. Inomhus ser det ganska
bra ut, jag städade ju trots allt nästan hela tiden under festen. Ute var det värre!
Där låg det säker överallt, fimpar och brukar var man än kollade. Jag tog tre
varv runt huset och för varje gång jag gick runt såg jag nytt skräp som jag
missat innan. Sedan kom pappa hem och då blev det påskfrukost med världens
största godisskål mitt på bordet. Jag och Nina hann dock inte äta så himla länge
för vi behövde åka till edet och möta mamma. När vi kommit hem till henne går
det ett tag och sedan hör vi grannen ropa att det brinner i skogen. Mamma fick
ringa brankåren och jag och Nina fick gå ner till vägen för att visa vart dom skulle.
först kom det bara en liten bil med en person i som sa att vi skulle stanna kvar
för att det skulle komma flera större bilar efter honom. Så vi stannade kvar och
en stund senare kommer den första brandbilen körande med sex, sju killar i och
när dom svängde in på vår väg såg man hur allihopa lutade sig över till fönstret på
vår sida och log och vinkade. Där stod vi i våra klänningar och vinkade generat
tillbaka. HAHA det kändes sjukt! Lite efter dom kom nästa bil vilket var tankbilen
där i satt bara två personer. När dom åkt förbi stod vi kvar en stund till men vi
ville hellre vara där uppe där det hände saker och det verkade inte komma några
fler bilar så vi började gå tillbaka. När vi kommit upp berättar mamma att Mika
och grannen redan hade släckt elden i stortsett så vi stod där en stund och kollade
bara på när dom försäkrade sig om att allt var släckt. Jag tog lite kort på dom också
men det kändes så pinsamt att stå där och fota så det blev inte så många. Det var
mest för att föreviga stunden så att vi skulle kunna visa det för Robin. Han vägrade
nämnligen komma ut från toaletten där han låst in sig. När dom packat ihop allt
och åkt iväg satte vi oss och skulle äta korvarna mamma börjat grilla på innan det
börjat brinna. Dom var lite brända eftersom hon glömt av dom. ^^
Vi satt på verandan ett tag och tog det lugnt tills Sara och Fredrik kom för att
hämta oss. Dags för påskparty hemma hos Sara och Ida!
Vi kommer dit och Nina går in i duschen medans Emma hjälper mig att färga
håret. Hon och Fredrik fick varsin blond slinga dom med. Under verkningstiden
cuttade jag prinskorvar. Jag var jätteduktig om jag får säga det själv.
När jag äntligen fick skölja ur medlet så kommer jag ut och ser ut som en jag vet
inte riktigt vad, men det är orange iallafall. Resten av kvällen blev helt grymt trevlig!
Vi lekte jag har aldrig, rökte vattenpipa, dom sjöng ja må hon leva, vi tog en promenad,
lekte "kortleken" Jag vann en av gångerna! :D och sedan gick vi och la oss. mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar