fredag, september 28, 2012

Lyx och äggtvätt.

Titta, jag har en rubrik!

Ja. Det var såhär att jag gjorde min första tvätt med enbart balsam i onsdags kväll, vaknade morgonen efter med världens oljigaste hår. Hade bestämt mig för att inte ge upp även om schampoflaskan lockade en aning. Masade mig upp ur sängen, sköljde håret med vatten och sedan var det dags att gå till skolan. Den där känslan av att håret är fuktigt och aldrig torkar infann sig ganska snart. Mest troligt eftersom det faktiskt inte var torrt och att jag var nojig. Jag flätade upp det för att slippa se och känna och så fick det vara till morgonen därpå när jag vågade mig på att släppa ut det för att se hur det såg ut. Det hela slutade med att jag ganska snabbt flätade upp det igen och bestämde mig för att det får vara tills dess att jag kommer hem och kan göra något åt det. Jag var nämligen på möte med Ledningsgruppen för min utbildning på skolan. Vilket var över förväntan och otroligt intressant! När jag kommit hem iallafall så nästan rusade jag in i duschen för att göra något åt mitt hår. Eftersom jag som sagt, inte vill ge upp det här med no poo så blev det dags för min första äggtvätt. Jag använde mig utav äppelcidervinäger och ett ägg. Det var den blandning som var mest lättillgänglig hemma. Spännande var det! Eller, kanske inte så värst. Jag hann iallafall inte sitta hemma och vänta på att håret skulle torka utan det var bara att rusa vidare, en tur till Mora stod på listan. 


 Känner att jag måste dela med mig av utsikten från stugan vi bodde i under mötet.
Jag önskade verkligen att jag haft bättre kamera än min iphone med mig...

Nedanför ser ni hur det såg ut inifrån stugan, dukat för middag. 
Mötet var suveränt!




Jag handlade en del nu igen. Men denna gången fick  några vettiga saker faktiskt också åka med hem. Bland annat en helkroppsspegel, tvättkorg, hink aka. papperskorg att ha på rummet, tofflor, promenadskor och sist men inte minst det jag åkte med för att köpa, Kokosfett! Jag blev avsläppt hemma en snabbis för att lämna av alla nyinköpta saker och byta till myskläder. Sedan cyklade jag hem till Aura där hon och Jannina väntade. Vi lagade mat och massa efterrätt, ingick en pakt och hade en himla trevlig kväll. Glad och lite hög på koffein cyklade jag hem och nu när jag skrev det kom jag på anledningen till varför jag ligger här, nu, klockan kvart över fyra på morgonen och bloggar istället för att sova. Jag som varit helt trött i huvudet hela dagen. Awell. Väldigt bra dag har det iallafall varit. 



Vår underbara middag! 

Tänkte lagt upp bilder på hur håret ser ut också men det får bli lite längre fram. Jag tror inte man ser någon större skillnad ännu men det känns jättebra. Jag kommer definitivt använda mig av äggtvätt igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar