tisdag, september 18, 2012

Idag började vi ordentligt med guide kursen. Det var MYCKET att ta in. Första gången hon gick igenom vad vi skulle göra fick jag ont i magen. Vi ska sälja en vistelse (valfri), guida i buss (5-20 min) och utanför buss (ca 5 min). Jag blev så nervös. Klassen blev uppdelad i 4 grupper och varje grupp fick varsin kommun runt Siljan. Alltså; Leksand, Rättvik, Mora och Orsa. Min grupp fick Orsa. Jag är ganska nöjd med det. Jag ska prata om kyrkan här och en sväng mitt ute i skogen. Har ingen aning alls om vad jag ska säga där men det ska jag ta reda på imorgon. Vi har alltså två veckor på oss att öva in detta innan vi ska vara klara för att sälja vår "vistelse" och göra upp guidningen för guidekomitéen. När vi ha klarat av det kommer vi bli certifierade. (Vilket känns ascoolt.)


Jag gjorde faktiskt några små inköp värda att nämna idag också. Hittade nämligen ett "sista schampo" (Har letat efter ett någorlunda billigt eftersom det känns dumt att lägga ut massa pengar på något jag knappt kommer använda.) och ett balsam som är godkänt enligt BM så nu är det bara för mig att sätta igång. Inte nog med det införskaffade jag mig också den dyraste tandkrämen jag någonsin köpt men den är jag iallafall säker på att min mun tycker om så att jag slipper blåsor och konstiga reaktioner på olika ämnen min kropp bestämt sig för att vara överkänslig mot. (Jag är lite irriterad på den över detta... -.-) Nu ska min kropp förhoppningsvis vara glad iallafall. Så massa som jag köpt till den denna veckan.



Imorgon åker jag hem till min underbara kille igen. Saknar honom löjligt mycket och det kommer bli så skönt att vara hemma några dagar. (hjärta)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar