tisdag, juni 26, 2012

Såååå mina kära vänner. Nu har jag varit borta ett bra tag igen och denna gången har jag faktiskt en nyhet att komma med sedan senast! Idag har varit en himla bra dag kan jag börja med att skriva. Den startade med ett samtal till Kristofer med besked om att han fått jobb. Så skönt! Det var en sådan lättnad och jag är helt otroligt glad för hans skull. På Lindex lager börjar han den 16 juli. Jag väntar fortfarande på besked från Orsa men har kommit in på en skola i blekinge. Besked ska det bli denna veckan och det är helt bestämt att jag kommer plugga till hösten, frågan är bara var. När vi vaknat helt, gått ut med Olzon och herr Engman ringt alla och berättat den goda nyheten åkte vi till ikea för att förbruka presentkortet jag fick i födelsedagspresent. Jag fick provat ut en datorstol som vi ska hämta med pappa någon dag, det blev lite för mycket att bära allt "småplock" plus en stor låda när man åker kollektivt kände vi. Utöver datorstolen hittade vi nya tallrikar så nu ska vi kunna bjuda på mat med matchande servis, någorlunda iallafall, och slänga dom gamla fula vi har nu. Jag köpte en hel drös med billiga lakan som jag ska färga och fixa lite med. Om det blir bra får ni nog höra om det också fast lite senare. En lampa tjatade jag till mig (tro det eller ej, jag behövde övertala min pojkvän att få köpa saker med mitt egna presentkort.) Den är iallafall jättefin! Nu behöver jag bara hitta en bra lampskärm till den... Eftersom jag fick en lampa så fick Kristofer en blomma, lite rättvist skulle det tydligen vara. Han döpte den till Eggbert. Eggbert behövde såklart en kruka också och vi hittade en som faktiskt passade ganska bra. Det slutade med att Eggbert blev 150 kronor dyrare än min lampa så jag vet inte riktigt hur det blev med rättvisan där. Men men... Efter ikea blev vi bjudna på fika av Kristofers mamma för att fira! Citron och marängpaj i miniformat åt jag och en chailatte till det. Superfint! När vi väl kommit hem efter en ganska lång dag och precis hunnit placera oss framför varsin dator, sociala som vi båda är, dog strömmen. Jättekul! Första tanken var något i stil med "FAN har vi missat att betala elen!?" men det visade sig att den försvunnit från hela huset så det var som tur var inte fallet. Lite bra var det ändå eftersom det gav mig tid till att plantera Eggbert i den nya krukan och eftert tjugo minuter ungefär var strömmen tillbaka och dagen avslutades med ett lass varma mackor, jordgubbar, glass och Shrek 4. 


Eggbert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar