torsdag, mars 22, 2012

Okej, så mitt försök till att vara någorlunda nyttig idag kanske inte gick riktigt som jag tänkt mig. Min plan var att efter promenaden med Fammie och Linda ta en snabb sväng in på konsum och köpa ett blomkålshuvud. När jag kommer in i affären var faktiskt det första jag plockade just ett blomkålshuvud också. Så lång gick allt enligt planen men när jag sedan började tänka lite och kommer fram till att jag vill dippa min blomkål i något resuterade det i att jag även hämtade en dippblandning och gräddfil (måste notera att jag var såpass duktig och köpte den ekologiska. Bara för att eventuellt väga upp lite lite för mitt nästa move.) När jag kommit så långt går min otroligt logiska och ekonomiska(?) hjärna in i banorna att "Men, all den här dippen kommer inte ta slut om jag bara ska äta lite blomkål. Varför inte köpa chips så du slipper slösa bort massa dipp?" Och, smart som jag är går jag bort till chipshyllan där jag ser erbjudandet - köp två påsar för 39:-. Wiho liksom, varför inte "spara" ännu mer pengar och passa på att köpa TVÅ chipspåsar nu när jag ändå ska handla. Det resulterade alltså i att jag kom hem med två gigantiska chipspåsar som jag inte alls borde äta, god dipp och ett blomkålshuvud...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar