torsdag, februari 09, 2012

Härlig dag!

Lektionerna har gått så fort. Vi började med fysiologi (som vanlig) fortsatte prata om energiomsättning = hela klassen går på stället, joggar, studsar och hoppar samtidigt som vi pratar igenom hur hela grejen fungerar. Vi drog över nästan hela fikarasten. Springer och byter om för att sedan ha redovisning av vår "kom igång" låt. Det gick faktiskt bra även om jag kände mig ganska osäker på alla byten mellan stegen. När alla sedan kört igenom sina låtar och vi var lite lagom varma var det dags att prova aerob och anaerob träning på riktigt. Jag trodde jag skulle spy! Men det gick ändå. Det är så skönt att ha lunch efter träningen! Idag fick vi någon morotsoppa som jag tyckte var ganska god medan nästan alla andra tyckte den var...mindre god och dessutom efterrätt till det! Ostkaka :D Jag tycker om ostkaka. När jag sedan lyckats komma ur duschen och märkt att all tid jag trodde jag hade redan var förbrukad hann lektionen starta igen, jag kom några minuter försent och rusade in mitt under Frida Svenssons föredrag. Jag är glad att jag inte missade mer än några minuter för jisses vilken inspirerande person! Det kändes som jag satt och nickade hela tiden när hon pratade. Hon tog Guld i rodd-VM 2010 och nu satsar hon på OS. det var verkligen intressant att lyssna på henne, hon pratade om hur hennes vardag ser ut, hur hon tränar. En hel del om mål, att styra sitt liv. Vi fick ställa frågor och det var som sagt jätteintressant! När vi slutat fick jag med mig Fammie och Fia ner till sparummet för att öva på massagen. Jag ska göra "provet" När vi är i kläppen vecka elva så det blir att massera minst en gång i veckan fram till dess. Ja, nu sitter jag här och äter flingor. Imorgon ska vi ha ledarskap med vår rektor Anders. Jag ser verkligen fram emot det! Vi hade gruppdynamik med honom en dag under hösten och det var verkligen toppen så jag hoppas att det ska vara minst lika bra imorgon. Vi får se :D

Nu kanske jag ska städa rummet...

2 kommentarer:

  1. Jag hade dött av träningen. dött av uttråkning när föredraget inträffade. och jag hade varit hungrig av maten då jag inget äter av något utav de två nämda.
    tur att människor är olika. tänk vad trist världen hade varit!

    SvaraRadera
  2. Haha ja, verkligen tur! Ännu mer tur att du inte var med för det vore inte helt kul om du dog.

    SvaraRadera