tisdag, januari 10, 2012

Idag var jag på vårdcentralen igen och ännu en gång går jag därifrån med "Det är ett virus, du kan inte göra mer än att vara sjuk och vänta på att det ska gå över." MEN icke! Jag har bestämt mig för att detta visst ska gå att kurera så jag har tagit alla tips jag fått och ska köra allt. Jag har införskaffat mig en nässpray. Eftersom jag inte har täppt näsa köpte jag en som "rengör och återfuktar näsan" Tänkte att den ska få funka istället för dom hemska nässköljningarna han pratade om senast... Usch. Jag ska prova att sitta med bomullstussar doppade i olja i näsborrarna. Inte i båda samtidigt fick jag förklarat för mig, det ska vara fem tio minuter i den ena näsborren och sedan en ny tuss lika länge i den andra. Det ska hjälpa slemhinnorna i näsan att inte torka ut. Jag ska undvika att stressa upp mig eller rättare sagt, att få adrenalinkickar och ännu rättare sagt att träffa folk en sådär tio minuter efter jag fått en adrenalinkick för då är mitt immunförsvar lågt. Jag ska köpa färsk ingefära och koka te. Jag ska dricka proviva för att få superbra bakterier i magen som ska hjälpa till att bygga upp mitt imunförsvar. Jag har köpt clementiner att äta som mellanmål, A fil, frusta hallon, creme cheese och till och med en röd paprika (Jag har aldrig tyckt om paprika och den var förövrigt äcklig. Men eftersom jag verkar ha blivit allergisk mot tomat :cc så har jag bestämt mig för att försöka lära mig att äta paprika. Nästa gång ska jag prova en gul!) för att ha något att äta på kvällarna. Godisätandet har jag reducerat så det får bara förekomma en dag i veckan. Jag ska promenera en sväng varje dag och utöver allt det där jag ska göra för att bli frisk så ska jag ju också börja jogga så att jag kan ta mig runt Göteborgsvarvet. Lycka till till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar