onsdag, september 29, 2010

Åååh, supermysigt! Min Sötsara är här och hälsar på mig, hon kom igårkväll med lite komplikationer dock men hon kom fram tillslut ändå. Jag skulle nämligen möta henne vid bussen och precis när jag kommer så att jag ser busshållplatsen så ser jag en buss åka iväg och det stod 730 på den. Jag tänkte att åh, vilken tajming. Då är hon där nere och skyndar mig lite men när jag väl kom fram till hållplatsen så var det ingen Sara där. Jag ringde henne och frågade var hon var någonstans. Hon satt fortfarande på bussen och vi båda trodde då att hon åkt för långt så hon kastade sig på stoppknappen och kom av på nästa hållplats. När hon kommit av ringer hon upp mig och säger att hon inte har någon aning om var hon är men att hon ser en preem mack och att hållplatsen heter ängarna. Hon lägger också märke till att det på busskuren fortfarande står "mot Färgelanda" och ja, precis. Det var alltså inte Saras buss jag hade sett åka utan en annan 730. Det var bara för mig att gå tillbaka till mitt rum för att kolla upp var fan ängarna ligger och sedan försöka komma på en plan. Som tur var visade det sig att ängarna var två minuter från centrum med buss. Sara började gå och jag började gå för att möta henne. Fick sällskap av Adrian men vi kom inte så långt innan jag får ett samtal av Sara som ringer och säger att hon är vid skolan nu! Jag frågar vad hon ser, om det är massa gula hus där och hon svarar: massa gula hus? nääää, ett tegelhus med platt tak. Hon var alltså inte vid folkhögskolan utan någon annanstans i färgelanda. Hon går en bit och hittar ett gäng ungdomar som ger henne en vägbeskrivning till Ica och efter ungefär fem minuter så möttes vi vid busshållplasten. Denna tiden skulle jag egentligen suttit och geggat med lera, min tekanna blev lidande och höll nästan på att torka alldeles för mycket medan jag var ute och sprang. Men den klarade sig och Sötsara kom fram så det löste sig superbra ändå :D Ronnie har fixat fram en extrasäng som jag fick knö in i mitt lilla rum, otroligt mysigt är det. Idag har vi varit på en liten promenix i Färgelanda och kolla in secondhand affärerna. Jag hittade ett par helt grymma Jeans och äggkoppar som jag verkligen såg mig själv använda. supernajs!! Därefter tog vi en tur till systemet och införskaffade oss bubbel som vi ska pimpla snart :3 Myspys :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar