söndag, juli 11, 2010

Hum okej, jo. förut idag kändes det som om jag hade massor att skriva men nu kommer jag inte på något alls.

Min helg kanske?

Fredag; Först stranden med mormor, moster och lillebror. Han skulle fiska krabbor och jag tror att han hann fånga fem stycken innan han trasslat ihop linan på sittt nya fiskespö och fick lämna det till mormor för upptrassling. Under tiden hon gjorde detta badade han, halkade och slog i huvudet i en sten vilket resulterade i världens bula och hemfärd. Han var väl inte alltför glad för det men jag tyckte det blev en lagom tur eftersom att jag skulle hinna göra mig iordning för fotboll/grill/Sara fyllde 20 års fest i Uddevalla. Det var sjukt längesedan jag var med där uppe och jättehärligt att träffa alla igen. Vi ägde på fotbollen också. Även om vårat lag borde förlorat helt så vann vi två av fyra matcher och dom sista två skulle varit oavgjorda om jag inte halkat i den första och om magnus hållt sitt löfte i den andra. Jaja, vi var bäst iallafall måste jag säga!

Lördag; Bakis efter fredagen, Linus kom hit och vi somnade vid tio redan. Snacka om att vara trött! Skulle inte vilja påstå att det var någon vidare intressant dag. ^^

Söndag; Vaknade jättetidigt (vid nio) och kände mig helt pigg! Så jag gick upp, käkade frukost och sedan gick jag upp till Linus igen som fortfarande sov, tittade lite på one piece och tillslut somnade jag igen... Antar att det är så när man har en så skön säng som jag har. När jag sovit i en halvtimma ungefär vaknade iallafall sömntutan och gick ner till min kära bror eftersom att jag inte ville vakna igen. Vid tvåtiden någon gång kom Alli upp för andra gången för att klaga på hur eleka dom där nere var mot henne. Efter det höll jag henne sällskap och vi bestämde oss för att ha filmkväll! Till en filmkväll behövs filmer vilket betydde att vi fick åka till maxi för att införskaffa oss några. Vilket i sin tur betydde att jag slösade bort ännu mer pengar som jag egentligen inte har på ännu fler filmer som jag egentligen inte behövde. Det är dock något jag försöker förtränga ;) Lite happy blev jag iallafall när jag kollade in kvittot påvägen hem och såg att hon i kassan slagit in alla filmer jag köpte som 2 för 99! Det var nämligen så att jag köpte Sex and the City - the movie, Step up, Casper och Nina Frisk som alla kostade 2 för 99 plus Toy Story och Toy Story 2 men dom skulle ha kostat 129:- styck. Kvällen blev mysig iallafall, efter att ha tittat på Casper så tog vi en paus och grillade lite och fixade hemmagjord potatissallad att ha till, käkade medans vi kollade på vm finalen och avslutade kvällen med Sex and the City!

Nu ska jag ta och sova för att orka upp imorgon! Ska till stan och träffa Nea :D Måste komma ihåg att ringa skolan också. Aja, det löser sig nog. God natt :*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar