onsdag, april 14, 2010

Härliga ljuvliga dag.
Vaknade med solen i ansiktet och drömde att jag vandrat i en öken bara för att det var för ljust. Dessutom hade jag nörden bredvid mig som för en gångskull var ganska gullig. Han gick ner och hämtade ett glas vatten och värktabletter till mig bara för att jag hade feting mensvärk. Gulligt!
Han erbjöd sig till och med att gå ner och fixa frukost medan jag låg kvar i sängen. Så mycket behövde han dock inte göra själv utan jag följde med honom ner. Efter frukost gick vi ut och sparkade boll som hans mormor tydligen säger. Jag stod lite på händer också men jag ramlar mest hela tiden. Har inte riktigt lärt mig hur mycket jag ska ta i när jag ska upp för att jag ska lyckas stanna och inte slå över.

Tror jag lyckades skrämma livet ur två små pojkar också, efter nörden hade gått smetade jag nämligen in hela ansiktet i en blågrönaktig ansiktsmask och när jag sitter med den i ansiktet knackar det på dörren så jag struttar upp i tron om att det är någon av våra gamla inneboende men när jag öppnar dörren halvnaken och med blågrönt ansikte står där två pojkar som ville sälja majblommor. Dom såg lite osäkra ut tills den ena får ur sig ett litet; hej, vill du köpa majblommor? Jag svarade lite snällt tillbaka att jag redan hade en men att dom var gulliga som kommit ändå. Stackarna... först och främst så ser vårt hus ganska läskigt ut och på toppen av det öppnar jag. uj, uj, uj...

Nu sitter jag iallafall och lyssnar på Bimbo med Lambretta, det är Vanessas fel. Hon drog in mig på nostalgivägen. Det värsta är nog bara det att detta nog var första gången jag hörde låten och förstod helt vad det är hon sjunger. Förstår ni då hur länge sedan det var jag hörde den senast?
Bra är den iallafall tycker jag!





och här är en text jag hittade inne på Ellinors blogg. :D

Tyckte den var vacker så jag ville också lägga upp den:

I like giants
Especially girl giants
Cause all girls feel too big sometimes
Regardless of their size

I'm smaller than a poppyseed inside a great big bowl
And the ocean is a giant that can swallow me whole
So I swim for all salvation and I swim to save my soul
But my soul is just a whisper trapped inside a tornado

If you ever hear someone say you are huge,
look at the moon, look at the stars, look at the sun
Look at the ocean and the desert and the mountains and the sky
Say I am just a speck of dust inside a giant's eye.

And I don't want to make her cry, 'cause I like giants.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar