lördag, april 10, 2010

Åhå, då sitter jag här i mitt ny städade rum med lite tända ljus och myser.
Det har varit en lång dag idag. Mamma väckte mig vid nio för att jag skulle klippa klart hennes hår eftersom hon ville gå och lägga sig när jag höll på igår kväll. Sedan var det snabbt in i duschen och race till Edet för att hinna med bussen. Eller snarare för att hinna köpa ett nytt fritidskort innan bussen skulle gå. Fick reda på att dom inte säljer sånt i den lilla kiosken precis vid busstationen utan att man måste gå till Boströms för att få tag på skiten. Vem la upp det systemet? -.-
Slutade iallafall med att jag fick betala på bussen. Det kostar 71 spänn att åka från Lilla Edet till Göteborg och då är jag fortfarande ungdom. Kommer bli fett illa när man blir vuxen. Vi kom iallafall fram till stan där pappa hämtade upp oss för att dra vidare till farfar som fyller 73 år idag! Grattis till honom. På vägen stannade vi på Ica i Landvetter och köpte ett lottpaket och en ananas till honom. Vi kom dessutom dit en timma för tidigt eftersom pappa fått för sig att farfar sa ett när det i själva verket var klockan två. Det blev bra ändå. Vi kollade på fåglar och jag såg en jättesöt fågel med orange mage! En sån hade jag nog varit om jag hade varit en fågel. Lite tjock var den också så det är ju klockrent mig i fågelform!
iallafall så kom två farbröder och tre kusiner vid två och vid tre kanske kom en faster, två kusiner till plus två "extrakusiner". Vi åt en supergod smörgåstårta och blåbärskaka på det. Snacka om att bli totalproppad. När klockan blev lite över fem drog vi oss hemåt men stannade vid willys för att köpa tacos att ha till middag. Inte för att det blev något av den middagen men nu finns det i kylskåpet iallafall. På tal om att finnas i kylskåp så hade mormor varit här när vi var borta och lagt in en helt gigantisk tårta. Det vattnas i munnen av bara tanken på den mhmmmm :3 Men inte röra! Inte än iallafall... Jag försöker hålla mig eftersom vi tänkte ta med oss en bit av den och åka upp till mormor och morfar imorn för att tacka och fira mig lite. Oj, oj, oj, min sista helg som tonåring och vad gör jag? Jo! Det är lördagkväll och jag städar rummet och sitter här ensam sedan. Toppen.
Det värsta är väl kanske att jag trivs? hahaha
Näe... Nu blir det one piece, en apelsin och mys i min säng tills jag ska gå och möta nörden som kommer inatt. Jag är glad!

:*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar