tisdag, december 01, 2009

- föralltid.
Lyssna på det ordet. Säg det högt för dig själv och känn innebörden. Den väger, det är oändligt, det finns inte.Hur kan man lova någon ett föralltid? Hur kan en känsla kännas så stor att den skulle kunna hålla för all tid? Det är överväldigande.
Kärlek. Överväldigande och ganska ofattbart.
Jag vet att jag kännt det. Jag vet att jag har vetat precis hur det känns att vilja ge någon ett föralltid. Nu kan jag inte längre förstå. Inte längre känna känslan som totalt rubbade allt jag stod för innan. Kärlek förändrar världen. Att älska är som att vara blind och plötsligt kunna se allt. Det är som om att man innan man verkligen älskat inte kan se. Eller är det kanske så att det är kärleken som förvränger ens syn till det mest obegripliga? Atagligen så stämmer det sistnämnda. men vad vet jag?

Jag ser klarare på allt nu. Kanske har det inte ens med själva kärleken att göra. Kanske är det så att jag bara har fått en himla massa erfarenheter som jag inte hade innan, lärt mig saker och vart med om mycket mer. För det är väl så livet går...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar