fredag, maj 01, 2009

- vårens rosa blad släpper träden för att flyga med vinden och lämna plats för sommarens grönska.

Det är varmt ute, god bless vänliga människor som plockar upp liftare. När jag får körkort ska jag stanna för liftare (Sålänge dom ser snälla och söta ut som mig och Sara iallafall) Dumma västtrafik säger jag ännu en gång! Här är vi duktiga och går in och söker på hur bussarna ska gå idag för att vara säkra på att komma med våra respektive tåg. Men när vi kommer ner till hållplatsen står det där att nästa buss ändå inte skulle gå förän tio minuter efter planeringen!? Vad är detta? Som tur var så fanns det en väldigt trevlig man som skulle in till apoteket med sin son som gav oss skjuts in till stan så att vi hann med våra tåg. TACK igen!

Det var valborg igår, förklarade iallafall Maccan för Linn ^^, ganska kul!
Först cortegen vid vasa som planerat och sedan åkte vi ut till saltholmen efter att förtvivlat ha letat efter en öppen affär utan en milslång kö att köpa korv i. För min och Ylvas del blev det däremot fil med banan/lime smak. Det var gott faktiskt. Sara fick frakta med den hem till Sötsara och Maccan eftersom hon skulle åka tidigare. Hon gjorde ett galant jobb och jag tror att Nina var ganska tacksam över det.

Nu har jag äntligen kommit hem och jag är ganska trött kan jag ju säga. Fick dock med mig min flaska vin så långt som hem till Sötsara och Maccan. Den kan nog bo där tills jag behöver den nästa gång hoppas jag. Så nu ska jag vila och äta för att senare åka in till stan igen och hålla Sara sällskap för hon slutar jobba klockan åtta men nästa buss till edet går inte förän kvart i tio. Söndagstrafik asså...

2 kommentarer:

  1. Varför skulle jag vara tacksam över det??

    SvaraRadera
  2. För att du ville ha det när vi kom hem! (:

    SvaraRadera