fredag, maj 29, 2009

Torsdag.

Woosh! Kom iväg till Sara och Maccan till slut och när jag kliver in genom dörren möts jag av en Maccan iklädd kalsonger och ett sånt där förkläde med en framsidan av en strippa på och en twistersnurra i högsta hugg, jag tittar in åt vänster och ser Magnus stå med armar och ben i varsinn kant av twisterplanen och Sara sittandes under honom.
Det var tur att jag åkte och inte stannade hemma annars hade jag missat en väldans massa roliga saker!
Lite efter elva bestämde vi oss för att åka in till sticky, påvägen ner till bussen tappade jag min tjuga så jag och Maccan fick springa tillbaka och leta efter den. Som tur var så hittade jag den och kunde därmed komma in på sticky tillsammans med dom andra.
Vi tog 18 och hoppade av på kungsportsplatsen för att vandra över till grönsakstorget och sticky. och där, när vi gått in bredvid saluhallen står ingen mindre än Loke ute och röker så jag och Sara hoppade glatt fram till honom för att hälsa. Efter en kort konversation och ett "trevlig kväll" gick vi vidare. Vi var ju trots allt tvunga att komma fram innan klockan blev tolv för då skulle mitt pass gå ut.
Väl inne försvann Maccan och Magnus, det visade sig att dom hade vart lite för berusade för att få komma med in så dom fick gå två varv runt kvarteret innan dom blev insläppta.
Efter en stunds dansande med Katt, Karin och Pari dök dom upp och gjorde oss sällskap tills Sara bestämde sig för att gå till baren med sina 25 kronor och se om det fanns något man kunde få för det. Det räckte att hon lutade sig över baren och så kom två killar med en gäng från varsitt håll och frågade vad hon ville ha. Bra för min del säger jag för det tog inte lång tid innan vi fått shotar och lust att dansa igen. Sedan försvann tiden och klockan var plötsligt stängningsdags men nu var Maccan och Magnus borta - igen. Sara ringde och gissa vart dom hade gått? jo till BK. Är någon förvånad?
Vi började gå upp mot avenyn för att göra dom sällskap och på vägen träffade vi Erik och Axel. Dom följde med oss och när alla ätit upp det dom hade köpt gick vi vidare mot Chalmers för att bada i deras pool och basta. Nu var det tyvärr så att klockan var tre och dom stängde poolen och bastun klockan elva, men det var väl inget vi tänkte på så värst mycket. Vi kom upp till Chalmers och träffade på lite folk som hängde där, Dom hade en stor skål med godis och dessutom så fanns det en maskin där man kunde köpa popcorn. Den var iofs. inte så snäll för vi hade samlat ihop fem kronor som det kostade med popcorn men vi fick inga ändå O.o
Efter en stund där reste sig magnus och maccan upp för att plötsligt gå hem. Dom ville inte vara kvar längre för dom blev irriterade på en av snubbarna som tydligen hade snackat skit om Chalmers (jag märkte ingenting alls måste jag bara säga) så jag och Sara fick skynda oss efter dom. Vi började vandra mot Magnus hem men fastnade på vägen för solen hade börjat gå upp och vi fick idén att klättra upp på ett tak för att titta på hela soluppgången. Det var mysigt!
Vi kom hem till Magnus ungefär tio i fem hann sätta oss ner i tio minuter för att sedan gå till en hållplats och ta en buss hem till Sara och Maccan. Vi var framme vid sex tiden och då var det dags att sova.
Hur underbar kväll och natt som helst! Fattar inte att jag dessutom var pigg och glad HELA tiden. Det var knappt så att jag ville gå och lägga mig alls men lite sömn måste man ju få.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar