söndag, maj 10, 2009

Farfar, GAIS och Onaka.


Blev väckt av pappa hur tidigt som helst idag för att vi skulle åka till farfar och hjälpa honom att elda upp massa ris som han hade liggande på tomten. Sudden är världens sötaste!
Föreställ er detta, jag står på ena sidan av en stor tunna full med vatten, katten är på andra.
Jag börjar locka på honom och han tar sats för att hoppa upp på tunnan som han inte vet är full med vatten, när han kommer upp och ska sätta ner framtassarna så började han sjunka och snabbt som bara den kastade han sig åt sidan. Jag trodde jag skulle dö av skratt! Han är så gullig.

<- bild med honom och tunnan.

När vi arbetat klart åt vi lunch och blåbärspaj! Mums.
Men efter det blev jag så trött så jag trodde jag skulle dö.
Fick även reda på att min kusin och hennes kille ska få barn i november :D
Somnade nästan i bilen påväg hem.



När vi kommit hem gick vi och la oss i en timma och sov middag. Det var helt otroligt skönt och jag hade inte orkat med resten av dagen om jag inte gjort det. Pappa väckte mig och jag ville verkligen inte lämna sängen (repris från morgonen) men det var ju dags för GAIS! finally, jag hade längtat hela veckan. Tro det eller ej. Så jag masade mig upp och klädde på mig med lite grönsvart tema och sedan åkte vi. Att man kan bli så glad av att kolla på fotboll! Stod och skrek i 90 minuter och köte en glass som var väldigt frusen. Kolla dessutom in dom priserna!?


Matchen var grymt bra. Det slutade 1-1 mot Elfsborg vilket var ganska otippat men välförtjänt!

Heja heja GAIS och heja grönsvart!

- Och just det, Onaka är gott. (:


.

1 kommentar:

  1. Vi måste dit och elda mera ris när det är lite blött ute...då kan du få vara brandman igen!
    Nästa Torsdag är det GAIS-IFK då kan du köpa stelfrusen glass (-35 grader ungefär) och skrika dig hes! KRAM // Pappa

    SvaraRadera