måndag, april 27, 2009

Rädda mig, någon?

- Nu börjar det igen och jag vet inte vart jag ska ta vägen, panik, ångest, tankar och känslor som virvlar omkring som i ett stort kaos av vad som ska föreställa mig.


Kommer vår hemlighet gå med mig i graven?
Du gömmer dig i dina lögner medans jag sitter här,
fast i verkligheten. Fast med hemligheten jag håller
för att rädda dig, eller - skada dig mindre.
Eller är det mig själv jag skyddar?
skulle jag klara av att erkänna att jag vart i
samma position som så många andra.
Skulle jag kunna berätta vad som hänt och försöka
förklara för omvärlden varför jag stannade kvar?
- Vi får se hur länge jag orkar låta sanningen gnaga
inom mig. Den sanning jag aldrig avslöjat.


Dom spelar instrumentalen i filmen.
vår musik, rysningar och tårar i längtan efter kärlek.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar