tisdag, mars 24, 2009

vinter eller vår?

Det var en jobbig natt, som så många andra.
Men det är väl som vanligt då antar jag?
Det verkar förresten som om det är någon mer än jag som har beslutsångest.
Det verkar som om att han kör på som jag brukar göra när jag inte kan välja, jag blandar. Tar lite av allt liksom. Det brukar lösa det mesta. Kallas även att kompromissa. Folk brukar säga att jag är bra på det, att jag är diplomatisk. Jag vet inte riktigt… det är inget jag funderar över iallafall det är nog bara så det blir när man är tofflig och inte vill att någon ska bli sur, när man vill göra allt perfekt för alla. Undrar om det är bra eller dåligt? När jag pratar med folk så säger dom att jag borde sköta mitt eget mer och släppa alla andras bekymmer för det är ju trots allt jag som är den viktigaste i mitt liv. Eller det är iallafall så det borde vara säger dom.
Nu ska jag gå och försöka bestämma mig för vad jag ska äta, det blir väl en blandning. Precis så som gud just nu blandar vår och vinter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar