torsdag, september 05, 2013

610

Måste ha glömt att jag har en blogg. Eller?
Jag vet inte riktigt var jag har varit. Inte känt för att skriva helt enkelt. Tiden har gått så himla snabbt nu det sista.

Sommaren har varit så fin. Jag har njutit vid poolen hemma i Vallda. Firat midsommar med bästa släkten i Herrljunga. Varit på turridning med fina vänner. Rest en sväng till England för att gå på bröllop. Där blev jag också helt oväntat friad till i Hyde Park, jag svarade ja. Skolan började igen, tidigt. Pappa och Lotta kom och hälsade på under en Yra och fick uppleva ett ganska livligt Orsa mot vad det vanligtvis är. Supermysigt med besök!

Nu är vi strax klara med vår 6 veckor långa SPA kurs, imorgon har vi prov och sedan är det över. Två olika kroppsskrubbar, tre olika inpackningar, ansiktskur och fotkur + massa ingredienser och produkter har vi lärt oss. Vi har haft massage under kvällarna nu i tre veckor också, två timmar tisdag-torsdag. Alla pengar vi får in går till vår examensresa och efter denna veckan har vi masserat ihop 40000 kronor. GRYM klass!

Nästa vecka börjar vi med kursen Turism och destinationsutveckling i Sverige som är på distans. Samtidigt börjar vi med PT kursen och då är det styrketräningsintruktör som gäller till att börja med. Jag är lite nervös över distans delen eftersom jag vet med mig att min disciplin suger. Jag får helt enkelt hitta något sätt att motivera mig själv på.

Planering inför LIAn i Thailand är också i full gång. Den 15 oktober åker vi och 22 december kommer vi hem igen. Nu har vi bestämt oss för att bara spendera 4 veckor på SPAhotellet och lägga våra 5 sista veckor på en Thaimassagekurs. Så nu gäller det att spara pengar, vaccinera mig och försöka hitta billigt och bra boende i Bangkok. Det ska bli superkul i alla fall!

Förra helgen fick jag chansen att prova på att vara bartender för en kväll. Hotellet här i Orsa bytte ägare så det var bartömning som gällde. Eftersom tanken var att alla som vanligtvis jobbar på hotellet skulle få roa sig blev jag tillfrågad genom Kristofer. Det var jätteroligt! Tills alla blev för fulla och jag var tvungen att röra mig utanför bardisken... Jag fick lite för mycket uppmärksamhet för min smak.

Igår var jag ledig. Jag hade satt mig på en bänk i solen för att plugga. När jag suttit där en stund kom Aura förbi, påväg till skolan. När vi suttit och pratat en liten stund frågade en kille som suttit på bänken bredvid om vi visste något fint ställe att besöka i trakten. Aura var tvungen att gå så jag gick fram till honom och skulle visa på kartan han hade. Det visade sig att han var från Berlin och hade hamnat i Rättvik på semester då han inte hade velat åka till en "storstad". Så istället för att läsa på till provet fastnade jag med honom tills Kristofer slutade jobba. Det kändes så random att möta någon på det sättet. Det är synd att vi inte gör det oftare tycker jag!

Nästa helg ska vi vara med och renovera vilket jag verkligen ser fram emot. Det var så längesedan jag fick riva tapet och spackla. Nästan bäst av allt är att vi får lön = pengar jag inte räknat med, vilket verkligen underlättar inför Thailandsresan. Nu tror jag faktiskt att jag har skrivit ner allt jag hade att säga för denna gången. Vi får väl se när jag kommer på att jag har en blogg igen nästa gång. Nu behöver jag läsa igenom alla produkter och ingredienser inför imorgon en sista gång innan jag ska sova! God natt :)

Ringarna, i parken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar