söndag, april 28, 2013

607

Vad ska jag börja med att berätta nu då?

Jag såg Iron man 3 med helt grymt fint sällskap.
Iron man är supernajs. Måste vara min favvohjälte. Kanske mest på grund av Herr Robert Downey Jr. Men mer behöver jag antagligen inte säga om det... 
På väg ner till Växjö lyckades jag bland annat sätta mig på en buss som mitt på vägen bestämde sig för att byta nummer och åka till Smögen. Väl där upptäckte jag att ett av de två kokta äggen jag tagit med mig lyckats krossas i väskan. KUL. Efter ungefär tio timmar var jag i alla fall framme. Jag hade ett underbart dygn. Varför hälsar jag inte på oftare?

Mitt rum har grönt tak.
Min LIA har börjat, en vecka har jag varit här nu. Bortsett från min helg då jag var i Växjö. Såklart. Jag har ett alldeles eget rum, lagom nära SPA avdelningen. Vi får frukost, lunch och middag varje dag + hur mycket frukt vi vill. På vår lediga tid har vi full tillgång till poolområdet och gymmet. Egentligen precis som vilken gäst som helst här på hotellet. Imorgon är min första lediga dag som ska spenderas på plats. Det jag tycker känns mest spännande hittills är att få lära mig hur bokningssystemet fungerar och självklart att få ta emot gäster. Stör mig extremt mycket på att jag inte får/kan svara i telefonen när den ringer. Måste få koll på allting snabbt så att jag slipper försöka ignorera ringandet... Tror dessutom att jag är den sämsta handduksplockaren någonsin. Går in för att städa undan lite men vågar inte ta ut en enda handduk. Så länge den inte ligger helt uppenbart dyblöt och övergiven i ett hörn någonstans. Det kanske är något som kommer med tiden.

Stora tjärn. Här springer jag omkring.

Jag har nu provat 2/3 av dom nya LOKA smakerna. Den tredje står i kylskåpet och väntar på att bli uppdrucken. Förundrad över hur det kan gå att få vatten att smaka som chokladmilkshake... (Den var förövrigt godare när den var avslagen tyckte jag.)



J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar