måndag, februari 25, 2013

594

Fin dag idag också. Det är nästan så jag börjar känna mig tjatig när jag skriver så... Idag stod jag med Ana i Simplus monter på Vasaloppsmässan och masserade. Stod där tillsammans med Fammie i lördags men då var det lite för mycket för min smak. Inte en chans att andas alls under dom tre timmar vi stod där. Idag var det super! Lagom mycket folk, vi hade lite tid att kolla in mässan och att prata med besökare. Allt är så mycket härligare utan stress. När vi var klara fick vi dessutom skjuts till Orsa av Hannah = grymt. På vägen till bilen köpte vi oss varsin strut med Churros. MUMS! Det är synd att jag blir mätt alldeles för snabbt ibland...


När jag kom hem låg det en lapp på köksbordet om att jag hade ett paket att hämta ut. Alltid lika spännande. Det var mitt tyg som kommit, fint va? Nu ska jag bara komma på den perfekta designen för vad det ska bli. Jag passade på att ta en tur förbi Panduro här i Orsa, kollade in där en snabbis i fredags då jag behöver fler minipärlor och blev väldigt positivt överraskad när jag upptäckte att dom hade många fler färger än dom som finns i katalogen. Dessvärre hade jag inte plånboken med mig då och jag har inte riktigt tagit mig tid till att gå dit i helgen. Men nu blev det av! Tio påsar med nya färger. Glad Jessica.


En annan sak jag bara måste visa är hur bra middagen blev idag. Jag är riktigt stolt över mig själv. Ibland kan jag! Inte för att det är direkt svårt att grilla kyckling i ugn men detta blev sååå gott! Synd bara att vi inte hade någon creme fraich hemma, det skulle passa jättebra med en kall sås till.
Men, detta är vad jag kallar enkel, god OCH billig mat.


Inte nog med det så hann jag dessutom med att vara lite produktiv. Egentligen gjorde jag det mesta igår, men jag blev helt färdig med den idag. Det är min egen, väldigt inspirerade, version av Hanna Karlzon's halsvärmare. Jag är så nöjd med hur den blev. (Inte lika nöjd med bilden dock men det får gå ;)


Imorgon ska jag stå på mässan igen, är ni i närheten så kom förbi vettja! Dröm sött.


J.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar