fredag, juni 29, 2012

Kan ni fatta hur besviken jag blev när posten trillade in idag? Sista dagen på veckan då mitt besked skulle komma men inget brev alls. Inte nog med det så är idag sista dagen att acceptera platsen på Valjevikens folkhögskola. Jobbigt läge. Så, jag ringde Scott för att försöka få någon att prata med. Utan framgång. Jag fick helt enkelt snoka fråm mailadressen till ansvarig för hälsoutbildningen och skicka iväg ett mail med frågan om det fanns någon som helst möjlighet att få reda på om jag kommit in eller inte. Tio minuter senare ringer telefonen och det är från just Scott. Hon förklarade att hon håller på och ringer runt just nu och lämnar besked och att om jag vill ha en plats, så har jag det. Galet! Jag blev helt nervös och tappade rösten så när jag skulle svara att "Det är klart jag vill ha platsen!" fick jag inte fram ett ljud och var tvungen att tvinga fram ett Ja, harkla mig och sedan försöka på nytt igen. Så berättade hon att det kommer komma hem ett brev nästa vecka som jag får skicka tillbaka med mitt besked. Nu hoppas jag verkligen att Fammie fått samma besked som jag! Det hade gjort mitt val så mycket enklare... Det är i orsa jag vill gå helst. Tror jag. Det är där jag hela tiden föreställt mig. Men nu när kristofer fått jobb vill jag att han ska stanna här och jobba. Dessutom vet jag att Fammie kommit in på Valjeviken hon också och att hon tackat ja dit ifall hon inte skulle komma in i Orsa. Så om jag skulle gå där istället blir det bara ett år, lite närmre hem och med sällskap jag vet att jag trivs med. Det är halva tiden men å andra sidan får jag ju bara hälften av utbildningen där också. Massage och Spa delarna är med på båda, och hälsodelarna fast i lite olika former. Men på Scott får jag mer. Jag slänger med en muppbild på mig och länkar till båda skolorna om det skulle vara någon som är intresserad av att titta lite närmre.  ^^


SCOTT
Under "Utbildningsplan" till vänster hittar ni mer detaljerad info om kurserna som ingår.


Valjeviken  
Klicka sedan på Friskvårdskurs - Profil hälsa/spa så ser ni vilka kurser som ingår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar