söndag, maj 29, 2011

Utbildningsmojjs idag. Jag var hungrig och illamående och ganska trött men det var fint ändå. Vi fick en massa information, tips, god mat och kakor. När vi skulle gå fick vi dessutom en liten påse med en pikétröja med HBTQ på ryggen att jobba i, en bok, ett regnbågssvettband, smaksatt glidmedel (sånt är kul att leka med, höh.), ett busskort som gäller i hela regionen fram till den 12 juni, ett lisebergskort och gratis kaffemojs. Samt en sån där idbricka som man alltid lyckas se förjävlig ut på men måste ha framme ändå.

Dom delade ut en HTBQ-Ordlista som förklarar ord som "gay", "heteronormativitet", "transgenderist" och massa fler. Bland dom också Queer. Eftersom att jag och Ania funderade över vad queer faktiskt betydde tänkte jag att jag skulle skriva ner vad det står i häftet.

"Queer - Queer används idag av den som inte vill anpassa sig till heteronormen. Queer är dels en akademisk forskingsposition där man studerar det "normala" istället för det som avviker, dels är queer en aktivistisk motrörelse mot heteronormativitet och behöver inte bara innehålla hbt-personer utan även heterosexuella.

Queer vänder sig mot en normerande och normativt framställd heterosexualitet. Med ett queert synsätt finns det inga normala och naturliga identiteter eftersom allt är konstruerat."

Så, jag tror jag är queer! Hahahaha

Det regnade på vägen hem och jag ska slänga mina skor. Pappa kom hem så det blev film, pizza och godismys. Synd bara att jag fortfarande är helt trött men det är tur att jag har en stor säng där uppe. Åhhhh vad skönt det ska bli att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar