tisdag, februari 23, 2010

Apelsintest!
Jag har en Jaffa apelsin, en navelapelsin och en apelsin från grekland vilket var den billigaste.
Nu tänkte jag prova vilken jag tycker är godast och bäst helt enkelt.

Jaffa;
Minst av de tre, svårskalad, väldigt fast, fina klyftor, lite syrlig i smaken, mest "apelsinsmak" utav alternativen.

Navel;
Störst av de tre, svårskalad, lätt att dela på, stora klyftor, lite torr, söt, mild smak.

Grekisk;
Ganska stor, ser aptitlig ut, svårt att få en öppning i skalet iövrigt lättskalad, inte helt lätt att dela, småklyftor inuti, söt, inte så mycket smak.


Eftersom jag personligen tycker bäst om söta apelsiner så utnämner jag navelapelsinen till vinnare!


& damn, nu sitter jag här med tre apelsiner att äta upp när jag redan är mätt. Clever, clever me!


--------------------------------------------------------------------------------------
26 Februari; Tillägg!

Mjo, nu när det gått en dag eller två så provade jag en jaffa igen och den hade blivit lite mindre sur och lite mer söt. Definitivt godast av de jag testade!
Jag vill alltså överklaga mitt eget beslut och bestämmer nu att jaffa apelsinen är vinnaren av tävlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar