onsdag, september 30, 2009

Herre min skapare. Jag är trött, har ont i armarna (redan efter en dag :S men jag kommer bli stark som jag vet inte vad. haha) Började klockan 14.30 idag med en väldigt kort säkerhets"utbildning" på en halvtimma. Sedan skrev vi på kontrakt och anställningsmojjs i en kvart ungefär och efter det var det dags att börja. Jag hamnade i lag 11 och min såkallade husse blev en snubbe som heter Patrik. Skulle alltså gå med honom hela dagen för att lära mig hur man gör å grejer. Har aldrig kännt mig mer ivägen eller mer förvirrad. Shit asså. Första passet skulle vi vara på ITL Loss B - jag fattade lika mycket som ni gör nu... Det är där man tar emot lastbilarna när dom kommer och har backat in flaket. Man öpnnar helt enkelt lastbilen och börjar tömma den på burar för att stapla burarna till dom som är på inbanorna. Kändes ungefär som att spela tetris med stora likadant formade delar som var svåra att flytta. Efter lite mer än tre timmar var det rast, dags att käka. Det blev bara en dubbelmacka, konstigt nog var jag inte hungrig. Nästa pass skulle jag vara på Ånge. Det är ett av ställerna där man packar in paketen i lastbilsflaken. Även där fick man en stark känsla av tetris eftersom man ska stapla paketen någorlunda bra. Detta pågick i en och en halv timma och sedan var det vidare till ficka 138-147. Mycket spännande. Här skulle man sortera paket som ploppa ner efter postnummer och det är även här den förvirrande delan av dagen kommer in. Allt jag kunde se i början var siffror, det var siffror ÖVERALLT och jag blev inte mindre stressad över att ha Patrik där som bara flög omkring och la paket på rätt ställen. Vi kanske kan säga att under tiden jag hade lagt två rätt så hade han lagt 20. Efter ett tag kom jag faktiskt in i det ganska bra måste jag säga. Speciellt när dom hade fixat musik. Aja, maskinen som skulle göra tillfälliga passerkort till oss ville inte fungera så vi fick inga idag heller. Det blev alltså till att springa efter andra och ha kläderna inlåsta i arbetsledarnas rum. Där jag också lyckades låsa in mina pengar och min vattenflaska, smarta smarta jag. Imorgon blir det nog lite bättre. Då kanske jag är lite mer med.





Det sista jag har att säga idag är att jag avskyr stora tunga paket så gå för gud skull och köp era saker i affärerna istället för att slita ut oss stackars postanställda!

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar