tisdag, mars 31, 2009

Dans

det är lite kallt här men rörmokaren var här igår så det borde vara varmt. Jag fryser i vilket fall som helst.

Idag har vart en ganska bra dag om man bortser från att min mobil försvann och den sura tanten som inte ville släppa in mig i matsalen. Jag har vart på Sötsaras skola och dansat tillsammans med alla treor som går där. Dom skulle få lära sig dansa vals, foxtrot och bugg till deras bal och då ville jag vara med eftersom jag ändå var ledig. Så jag åkte med Sara och smög mig in i deras gympasal ganska osedd och var med och lärde mig dansa! Det var jätteroligt även om jag trampade några på fötterna några gånger, men det var ju faktiskt inte mitt fel att dom hade sina fötter där jag ville sätta mina. efter att ha dansat foxtrot och lite bugg var det lunch rast så vi vandrade bort för att äta men jag fick inte komma in i matsalen för en sur tant som stod i dörren så jag fick sätta mig i cafeterian och äta en banan och ett äpple. När jag satt där så märkte jag också att min mobil hade försvunnit vilket inte var så himla bra eftersom Sara hade sagt att hon skulle ringa mig när hon hade ätit klart och det gick ju inte om jag inte hade min mobil så jag fick helt enkelt gå ut och sätta mig utanför matsalen och vänta. Efter ett tag kom hon ut och då hade hon med sig knäckemackor till mig :D Dom tuggade jag på påvägen tillbaka in till cafeterian där vi stannade en stund för att dom hade ett pysselbord med godis. Sara ville åt godiset och jag vill pyssla men jag fick inte pyssla färdigt för dansen skulle börja så vi var tvungna att gå tillbaka till gympasalen. När vi kom tillbaka buggade vi en stund till innan vi gav oss in på valsen. Denna omgången fick vi även bjuda upp våra danspartners själva vilket var ganska kul, det var nämligen mindre killar än tjejer så när det var tjejernas tur att bjuda upp rusade alla samtidigt över till killarnas sida av rummet för att hinna få tag på någon att dansa med. När vi alla dansat klart letade jag efter min kära telefon som var spårlöst försvunnen och sedan gick vi vidare till saras lektion där jag satt med tills jag skulle gå till bussen för att åka med tåget hem. (den meningen blev rolig)

Mitt element fungerar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar